Een klant van Kooi moet 100% genieten van ons product en de dienstverlening.
Met zijn tweetaligheid en zwak voor zowel Vlamingen als Walen is Thomas Snoeck de juiste projectmanager voor Kooi om de Belgische markt voor mobiele camerabewaking verder te veroveren. “Als projectmanager is het vooral mijn taak om te ontzorgen. De klant moet 100% kunnen genieten van onze dienstverlening.”
Eigenlijk loopt veiligheid als een rode draad door het werkende bestaan van Thomas. Als business consultant bij voorname verhuisbedrijven als Schollaert en de beroepsfederatie van de verhuis in België, was hij zowel operationeel als commercieel verantwoordelijk voor soepelere processen of het winstgevend maken van bijvoorbeeld de magazijncapaciteit. Maar bovenal was het veilig en ongeschonden overbrengen van goederen er iedere dag heilig.
Verhuizing
“Ik was bewust op zoek naar een uitdaging in de beveiliging. Het is een tak die mij erg interesseert,” verklaart Thomas zijn ‘verhuizing’ naar Kooi. “Onlangs heb ik thuis zelf ook camerabeveiliging geïnstalleerd. Het geeft een prettig soort geruststelling. Dat wens je iedereen toe. Ook bedrijven waar veel kapitaal beveiligd moet worden. Toen ik de vacature bij Kooi Camerabewaking zag was ik verkocht
“Kooi is Europees marktleider en wil ook de Belgische markt meer bedienen. In België is mobiele camerabewaking nog niet zo bekend maar het begint te komen. Er is veel groeipotentieel,” gaat Thomas verder. De jonge projectmanager groeide weliswaar op tussen de Vlamingen, zijn studie voltooide hij deels in het Franstalige Namen. Beide talen én culturen zijn hem dus niet vreemd. “Met Walen is het altijd prettig zakendoen,” begint hij zijn analyse. “Walen zijn relaxter en gezelliger. Je drinkt sneller een bakje koffie met ze. Vlamingen zijn meer straight to the point en zakelijker. Ze zijn ook wat gereserveerder maar voor mij is dat juist een uitdaging om ze met een goed verhaal te benaderen.”
Foto:
Een klant van Kooi moet 100% genieten van ons product en de dienstverlening.
Altijd 100% grip
Dat goede verhaal is hem inmiddels wel duidelijk. Thomas: “Wat me vooral boeit is de snelle groei die Kooi in slechts 13 jaar heeft doorgemaakt. Ik ben onder de indruk hoe de Unit For Observation volledig in eigen huis is ontwikkeld en wordt geproduceerd. Daarmee hou je altijd 100% grip op de hoogwaardige en betrouwbare kwaliteit. De UFO gaat mensen hier ook écht helpen.”
Net als de verkoop managers is ook Thomas veel onderweg. Bedrijven informeren over de UFO en klanten bezoeken op de site. “Ik ben daarbij vooral de ontzorger,” legt hij uit. “Ik hou van intensief en tactvol klantencontact. Dat gaat altijd gepaard met Thomas’ kenmerkende eerlijkheid en betrouwbaarheid, gepaard met een groot integriteitsgevoel. Of het nu gaat om administratieve hulp of het positioneren van de camera’s op de site. Een klant van Kooi moet 100% genieten van ons product en de dienstverlening.”
Op de foto: In zijn vrije tijd is Thomas fotograaf bij motor rally's in Europa en Afrika....
De Belgische markt ligt nu aan zijn voeten en Thomas ziet legio groeikansen. Samen met zijn team kan hij een succesvol Belgisch hoofdstuk schrijven in boek dat Kooi Camerabewaking heet. “Weet je…,” eindigt hij. “… Ik heb zelf het gevoel dat Kooi in België nu op een kantelpunt zit. Het momentum is nu om te groeien en een marktpositie te veroveren in België.”